Studie o nových digitálních distribučních platformách

MEDIA

Nová studie zkoumá ekonomické aspekty odvětví, v nichž se uplatňují autorská práva, a specifika digitální distribuce na mediálním trhu. Zvažuje též podmínky nutné k vybudování jednotného trhu pro kulturní produkci. Tato zpráva dále předkládá řadu doporučení, která mají umožnit evropským audiovizuálním společnostem vytěžit v rámci regulačních a podpůrných nástrojů EU z přechodu k digitalizaci maximum.
Studie apeluje na evropský audiovizuální průmysl, aby se v nejvyšší možné míře chopil této nové příležitosti tím, že zorganizuje soudržný a efektivní systém udělování autorských práv s cílem povzbudit poskytovatele služeb (vysílací, telekomunikační, kabelové a internetové společnosti a telefonní operátory) k nákupu a distribuci evropského obsahu. Studie rovněž zdůrazňuje kolektivní spolupráci, jejímž cílem je posílit pozici malých a středních podniků při jednání s mocnými provozovateli médií a nabízet licenční nástroje poskytovatelům služeb. Obhajuje revizi národních a celoevropských programů pro podporu kinematografie s cílem lépe na trhu propagovat evropské filmy a rozvíjet nadnárodní iniciativy v oblasti digitální distribuce. Závěrem studie zdůrazňuje úlohu programů financovaných EU, které jsou zaměřeny na inovaci, výzkum a technologie, v oblasti zajišťování větší kulturní rozmanitosti a konkurenceschopného evropského kulturního sektoru. Více info zde.

UFD/16.12.2010